Dzisiaj postanowiliśmy się skupić na kwestii reklamy w google. Przedstawimy jakie formaty i co powinny posiadać bannery Adwords. Odpowiemy więc na pytania – jakie formaty powinny posiadać bannery Adwords? Jak przygotować bannery Adwords? Jakie grafiki powinniśmy stworzyć, by kampania w Google była skuteczna? I wiele więcej. Jeśli więc zastanawiasz się nad stworzeniem kampanii bannerowej Adwords w Google czytaj dalej, jeśli szukasz pomocy przy stworzeniu odpowiednich grafik – zachęcamy do kontaktu z nami.
Zapoznaj się z naszą Super Ofertą na „Pakiety graficzne Adwords„.

Wymiary bannerów Adwords. Jakie wymiary powinny mieć grafiki w Adwords?
Poniżej przedstawiamy pełną listę aktualnych grafik do kampanii reklamowej w Adwords. Najczęściej jednak nie wykorzystuje się ich wszystkich. Zazwyczaj firmy skupiają się na kilku albo kilkunastu najważniejszych formatach. Oczywiście wszystko zależy też od tego czy nasza kampania wyświetlana będzie na desktopach i w mobile’u czy tylko na jednym wybranym. Dlatego przed przygotowanie grafik warto zastanowić się czy będziemy wykorzystywać wszystkie formaty bannerów google czy tylko wybranych.
Pamiętajmy, że również możemy skorzystać z elastycznych reklam displayowych, które same z automatu się dopasowują.
Kwadratowe i prostokątne:
- 200 × 200 Mały kwadrat
- 240 × 400 Pionowy prostokąt
- 250 × 250 Kwadrat
- 250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
- 300 × 250 Baner śródtekstowy
- 336 × 280 Duży prostokąt
- 580 x 400 Netboard
Długi baner
- 468 × 60 Baner
- 728 × 90 Długi baner
- 930 × 180 Górny baner
- 970 × 90 Duży długi baner
- 970 × 250 Billboard
- 980 × 120 Panorama
Wieżowiec
- 120 × 600 Wieżowiec
- 160 × 600 Szeroki wieżowiec
- 300 × 600 Pół strony
- 300 × 1050 Pionowy
Urządzenia mobilne
- 300 × 50 Baner na komórki
- 320 x 50 Baner na komórki
- 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
Obsługiwane formaty: GIF, JPG, PNG, HTML5 i AMP HTML. Reklamy można przesłać jako plik ZIP.
Maksymalny rozmiar: 150 kb

Jak przygotować bannery Adwords? Projekty graficzne bannerów do Adwords.
Zanim rozpoczniemy prace nad projektami graficznymi bannerów musimy zastanowić się nad naszą grupą docelową. Jaki jest nasz produkt? Do kogo chcemy trafić? W jaki sposób? Jaki jest nasz cel? Co chcemy osiągnąć?
Załóżmy, że jesteśmy firmą sprzedającą meble. Jaki jest nasz produkt? Naszym produktem – ogólnie – są meble. Tutaj pytanie – czy chcemy zareklamować ogół mebli czy tylko, któreś wybrane? Załóżmy, że mamy piękne dzieło – krzesło, które chcemy sprzedać. Do kogo chcemy trafić? Do osób potrzebujących krzesła. Tak, dokładnie – do osób poszukujących krzeseł. Szukających w Internecie idealnego dla siebie, dla pracowników lub dla bliskich siedziska. Dajmy mu więc to. W jaki sposób? No właśnie, czy niezbędna będzie reklama graficzna, która wyświetlać się będzie podczas przeglądania wiadomości, podczas przeglądania innych sklepów o zbliżonej tematyce albo wertującego wyszukiwarkę google. Zastanówmy się więc w jaką kampanię google chcemy uderzyć. Załóżmy, że zdecydowaliśmy jednogłośnie, że kampania bannerowa adwords będzie najskuteczniejsza. Jaki jest nasz cel albo co chcemy osiągnąć? Wiąże się to bardzo mocno z pierwszym pytaniem – nie meble, a tylko krzesło. Tak więc projekt graficzny nie może sprzedawać sklepu meblowego, a krzesło z naszego sklepu. Zdecydowaliśmy, że nie chcemy zapraszać internautów na przeglądanie naszej strony internetowej, a chcemy sprzedać krzesło (którego może mamy za dużo).
Oczywiście. To tylko przykład. Jednak chodziło nam o to, by skupić się na tym co chcemy sprzedawać. Bardzo często dostrzegamy problem z reklamą. I znowu wracamy do krzesła – ktoś chce sprzedać krzesło, a w grafice banneru nawiązuje do sklepu. Może się udać ale zmniejsza to szanse na osiągnięcie na sukcesu. Pamiętajmy, że ludzie lubią dostać to na tacy. Musi to być proste, przejrzyste. Jak więc przygotować projekt graficzny banneru do google?

Projekty graficzne bannery google Adwords.
Jest kilka rzeczy o których musimy pamiętać przy tworzeniu projektów graficznych bannerów do Adwords. Kolorystyka – musi kojarzyć się z naszą firmą, naszym produktem. Po drugie musi być przejrzysta. Musi być czytelna. Pamiętajmy, że niektóre wymiary grafik są na prawdę bardzo małe. Spójność – wszystkie formaty muszą do siebie nawiązywać. Klient musi nas kojarzyć. Harmonia – czyli po raz kolejny czytelność ponad wszystko. Hasło – każda grafika musi mieć hasło przewodnie. Najbardziej czytelne, skupiające uwagę przeglądającego internet. Musi zwrócić na naszą reklamę uwagę. Tak więc hasło reklamowe – slogan. Logo – gdy już spojrzy, niech skojarzy i zapamięta nasze logo. Fajnie, gdyby to logo zawierało też nazwę naszej firmy albo stronę www. Byłby to dobry krok w kierunku ściągnięcia potencjalnego klienta bezpośrednio do nas na stronę bez wymuszania przyciśnięcia grafiki bannerowej. Warto dodać informację o jakimś rabacie zachęcającym zakup albo przycisk – Zobacz więcej. Bardzo często wykorzystywane i działające. Miło byłoby także gdyby nasza reklama wyróżniała się grafiką. Nudzą nas standardowe szablony. Dużo informacji jak na jedną małą grafikę? Oj tak.
Tagi artykułu: reklama bannerowa Adwords, bannery google Adwords, bannery gdn, kampania google adwords, grafiki online reklama, grafiki bannery adwords, grafiki do kampanii google, projekty graficzne studio alladyn.
