Projekt logo. Jak stworzyć? Czym się kierować?
Dzisiejsze czasy i trendy wymuszają zmiany na firmach i ich ciągły rozwój. Digitalizacja procesu sprzedaży, e-oferty oraz kontakt za pośrednictwem email zmusza działalność do konieczności posiadania znaku rozpoznawczego (logo) – chociażby do wspólnej promocji (banery, posty na Facebook czy inne świadczenia). Logo to podstawowy znak rozpoznawczy naszej firmy, który w łatwy sposób pozwala na utrwalenie informacji o nas w świadomości otoczenia i społeczności do której kierujemy swoją ofertę.
Zanim przejdziesz dalej sprawdź nasze portfolio:
____________________________________________________


Prostota i czytelność – logotypy firm
Nasze logo powinno być proste w przekazie, ale jednocześnie w jakiś sposób odwoływać się do naszej działalności i dziedziny w jakiej operujemy. Prostotę logotypu najlepiej oddają poniższe loga (każdy bez problemu rozpozna jaka marka stoi za nimi).
Wyraźnie widać, że wielkie marki nie starają się opowiedzieć swojej historii za pośrednictwem logotypu, ale dzięki prostemu logotypowi stały się częścią społeczności i „wryły się” w nią.


Projektowanie logotypu
Stworzenie swojego logotypu zacznij od kartki i ołówka, spróbuj narysować znak, który wg Ciebie jest prosty a zarazem coś „mówi”. Ty wiesz najlepiej czym się zajmujesz, co jest przewodnim motywem Twojej firmy więc przelej to na papier. Staraj się na tym etapie nie skupiać na nazwie firmy itp. Logo w formie znaku w zupełności wystarczy a nazwę firmy dodasz później. Pod żadnym pozorem nie wzoruj się popularnymi logotypami, ponieważ może to ściągnąć na Ciebie kłopoty
w postaci roszczeń patentowych. Unikaj kopiowania znaków clip art. itp. bo one również są czyjąś własnością. Im prostsze logo tym łatwiej prezentować je w różnym świetle, kolorze czy rozmiarze. Pamiętaj o tym bo projektując duży baner reklamowy lub mały post do Facebooka możesz spotkać opór w postaci braku możliwości obróbki zbyt skomplikowanego logo.

Swój pomysł możesz samodzielnie przenieść na komputer lub przesłać go do nas, abyśmy stworzyli projekt graficzny, który później posłuży Tobie. Nasze projekty logotypów przekazujemy w formatach – (JPG – poglądowo, PDF, TIFF lub/i EPS) – dzięki czemu można je zastosować zarówno w projektach wizytówek jak i postach promujących, plakatach, banerach, reklamach TV czy po prostu przerobić (dzięki PSD).
Tagi artykułu: jak zrobić logo, logo co to jest, logotyp a logo, projektowanie logo, logo firmowe.