Każdy potencjalny odbiorca naszej usługi czy klient sklepu/ restauracji prędzej czy później zapyta o cennik. Tutaj pojawia się potrzeba rozgraniczenia. Kiedy mówimy o cenniku a kiedy o menu?
Standardowy cennik zawiera jak sama nazwa wskazuje skrócone informacje i ma na celu udzielenie odbiorcy informacji o tym jaki jest koszt naszej usługi bądź produktu oraz czas realizacji zamówienia/ gramatura potrawy/ skład itp.
Sam cennik jest krótką informacją o nas jednakże zdecydowanie częściej sięgają po niego klienci. Dlaczego? A no dlatego, że zdecydowana ich większość swoją przygodę zaczyna od sprawdzenia ceny a dopiero jak ona jest do zaakceptowania przechodzą do kolejnego kroku czyli badania jakości usługi, opinii o nas itp.
Czym jest menu?
Menu natomiast jest również katalogiem usług, zawiera nie tylko ceny, ale również bardziej obszerny opis. Mile widziana jest krótka historia firmy, duże logo oraz zdjęcia oddające klimat miejsca, rodzaj usługi lub produktu.
Najważniejszy pomysł! Przygotowanie menu dla konkretnej usługi.
Często otrzymujemy zlecenia przygotowania karty menu dla restauracji dlatego na tym przykładzie postaramy się podpowiedzieć na czym skupić się podczas jej tworzenia.
Każda usługa i działalność ma swoją historię a miejsca klimat. Tworząc menu należy skupić się na tym, aby przekaz opowiadał historię i zachęcał odbiorcę do jej lepszego poznania. Menu opowiada
o nas, ale też zachęca do odwiedzenia naszego lokalu. Nie należy jednak popadać w nadmiar treści i rozpisywać się zbędnie, czasami do opowiedzenia historii i zaprezentowania profilu wystarczy odpowiednio dopasowane logo, kolory tła oraz zdjęcia, które zaprezentują dania, wnętrze lokalu oraz okolicę w której się znajduje. Poniżej jedna z naszych realizacji, która oddaje główne założenie restauracji oraz jej istotę czyli rodzinny biznes w klimacie nadmorskim.