Plakaty to nie tylko reklamy znajdujące się w hotelu w windzie, na słupie ogłoszeniowym czy za szybą w dziale „ogłoszenia”. To przerożne formy reklamy. Na przykład plakaty A3, backlighty, bannery, czy stałe bilboardy. Jak zaprojektować idealny projekt graficzny? Zachęcamy do czytania artykułu, gdzie dzielimy się swoją wiedzą na ten temat.
Projekty plakatów – dla odpowiedniej grupy odbiorców
Zastanawiasz się jak zaprojektować odpowiedni plakat? Chętnie Ci w tym pomożemy – skontaktuj się z nami. Oczywiście pierwsze pytanie brzmi – co chcemy osiągnąć i gdzie go umieścić? Oczywiście wszystko zależy od branży, wydarzenia, osób do których dotrzemy. Dlatego ważne byśmy określili co ma znaleźć się na projekcie plakatu. Projekt plakatu powinien trafić z odpowiednim przekazem do odpowiednich osób.
Jeśli na przykład mówimy o plakacie hotelowym z okazji zbliżającego się wydarzenia, którym jest sylwester w hotelu. Plakat musi kojarzyć się z sylwestrem. Fajerwerki, szampan, bawiący się ludzie, światła imprezowe, kolor czarny, czy złoty. Oczywiscie to tylko kilka rzeczy, które od razu kojarzą nam się z sylwestrem. Pierwszy etap tworzenia projektu plakatu – musi przyciągnąć uwagę naszego odbiorcy. Jeśli robimy imprezę – pokażmy tę imprezę, jeśli robimy wystawną kolację – pokażmy te wykwintne dania. Nic nie osiągniemy trafiając do szerokiego grona ludzie niezainteresowanych naszą ofertą. Musimy trafićdo tych, którzy chcą kupić tego sylwestra. Oczywiście – bardziej czytelny będzie schludny plakat biało-beżowy, niż rzucający się w oczy czarny plakat ze złotymi napisami na białej ścianie. Jednak osoba, która chce pójśćna sylwestra – właśnie tego oczekuje. Tego poszukuje. A jeśli nie poszukuje, to na pewno w głowie zrodzi się myśl – „robią tu sylwestra, a zobaczę co proponują”. Dlatego ważne by plakat przyciągał uwagę. Ważne by był w odpowiednim miejscu, czytelny i dla odpowiednich osób. Dodatkowo byśmy przemyśleli kwestię co chcemy osiągnąć – tutaj – sprzedać sylwestra w hotelu. Zapełnić obłożenie w hotelu na sto procent.

Projektowanie bannerów i bilboardów
Otworzyliśmy projekt graficzny. Wiemy, że chcemy sprzedać wydarzenie w hotelu, restauracji czy klubie. Wiemy, że chcemy trafić do osób zainteresowanych sylwestrem. Oczywiście – ważne by sprecyzować dokładniej grupę odbiorców. Kim są nasi zainteresowani? Młodzi ludzie? Starsze osoby? Czy wszyscy? Co możemy zaproponować na sylwestrze konkretnej grupie odbiorców? Jeśli idziemy w kierunku wystawnej kolacji bez zabawy na żywo z dj-em – trafimy do par, ewentualnie osób starszych. Jeśli robimy imprezę z szaleństwem na parkiecie – tutaj przewaga będzie młodszych. Jaki jest koszt sylwestra? Czy to sama impreza, czy też z noclegiem w hotelu?

Skąd takie pytania? By otrzymać pełen pogląd naszych odbiorców jeśli tworzymy projekt graficzny plakatu czy bannera. Czy będzie to osoba mieszkająca w okolicy, czy przyjezdni – czy nocleg na plakacie ich zachęci czy odstraszy. Czy młodzi czy starsi – jakie atrakcje umieścić na plakacie, jakie kolory wybrać, jakie zdjęcie wrzucić. Oczywiście tutaj wszystko zależy również od poziomu usług oferowanych przez obiekt. Etap 2 – plakat musi być prawdziwy. Nie chcemy oszukiwać klientów, czy Gości. Nie piszmy czegoś czego nie mamy albo nie jesteśmy w stanie zrobić. Plakat nie może kłamać. Musi mówić prawdę. Zachęcająco, w skrócie ale ma być zapowiedzią, trailerem naszej imprezy. Nikt nie mówi tutaj, że zdjęcie nie może być stockowe, czy wymagane jest zdjęcie zrobione na zeszłorocznej imprezie. Jednak projekt plakatu musi odzwierciedlać to co Gość otrzyma.

Projektowanie backlightów
Wiemy do kogo chcemy trafić, co umieścić na plakacie, bannerze, backlighcie czy billboardzie. Wiemy, że nie możemy kłamać i to co znajdzie się na projekcie musi być prawdziwe. Etap 3 to pytanie – gdzie chcemy go umieścić? Albo inaczej – gdzie mamy go umieścić by dotrzeć do odpowiedniego odbiorcy oraz by osiągnął zamierzony cel. Za chwilę wrócimy do omówienia etapu 3, jednak tutaj wspomnę krótko o etapie 4 – który powiązany jest chcąc niechąć z etapem trzecim. Etap 4 to format wydruku, materiał, drukarnia itp. Dlaczego materiał zależy od tego gdzie chcemy go umieścić? Jeśli zdecydujemy się na format online – nie potrzebujemy projektu billboardu, a być może mały banner wystarczy. Dlatego ważne, by wywnioskować, gdzie powinniśmy zamieścić nasz projekt. Gdzie się będzie znajdował. Jeśli we wcześniej już wspomnianej windzie w naszym hotelu – musimy skierować go do naszych Gości wypoczywających na innych ofertach – może jakiś rabatu z okazji powrotu, może dodatkowe wino w apartamencie… I tutaj rozwiąże się etap 4 – czyli wydruk na na przykład plakacie A4 zawieszonym w ramce w windzie albo backlighcie. Nietrudno wydrukować plakat – trudniej wykonać odpowiedni projekt plakatu.

Jeśli nie mamy wykupionego billboardu w dobrze położonym miejscu, nie mamy miejsca na płocie na banner to zawsze możemy stworzyć projekt graficzny skierowany do odbiorców online. Grafika internetowa to grafika bez potrzeby wydruku. Oczywiście fajnie, gdyby była spójna z tym co realizujemy w drukarni. Ponieważ człowiek w pierwszej kolejności kupuje oczami. Pamiętajmy – większość ludzi są wzrokowcami. Najpierw mamy przyciągnąć uwagę na projekt plakatu, potem go zatrzymać, a później przekonać do wyboru oferty. Dodatkowo miło gdyby zapadło w pamięci.

No i przechodzimy do ostatniego etapu. Etap 4. Wiemy, gdzie zamieścimy reklamę. Jeśli online to na etapie 3 możemy rozpocząć już realizację projektu graficznego plakatu czy banneru. Jeśli mówimy o formacie drukowanym – wybierzmy odpowiedni materiał druku oraz drukarnię. Część drukarni doradzi nam jakiego papieru powinniśmy użyć w materiałach, a część zrobi to standardowo – po przesłaniu pliku wydrukuje tak jak podesłaliśmy. Życie. Jeśli podesłaliśmy dobre pliki – super, jeśli wkradł się błąd – niefajnie. Szczególnie przy większej ilości wydruków. Tu chętnie podpowiemy z kim warto współpracować przy wydrukach. Mieliśmy okazję współpracować z wieloma firmami.

No i udało się wydrukować? Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogły przy tworzeniu projektu graficznego plakatu. Oczywiście zachęcamy do kontaktu z nami. Piszcie w komentarzach, a także na biuro@studioalladyn.pl.
No i zakończmy ten artykuł przykładowym plakatem sylwestrowym. Skoro jako przykład projektu graficznego podaliśmy właśnie wydarzenie sylwestrowe. Na pewno fajnie gdyby zamiast bawiących się ludzi – na plakacie znalazł sięstatek z fajerwerkami. Od razu klient wiedziałby o co chodzi. W poniższym mówimy o imprezie na statku. Aczkolwiek impreza jest na większości wydarzeń sylwestrowych. Kolor złoty. Tytuł – sylwester. Najniższa możliwa cena. Wyjątkowe atrakcje oferty.

Tagi artykułu: plakaty projekty, bannery projekty, backlighty projekty, bilboardy projekty, projektowanie plakatów, projektowanie bannerów, projektowanie backlightów, indywidualne projekty graficzne na zamówienie, projektowanie standów, projektowanie plakatów hotelowych, projekty hotelowe, grafiki dla hotelu, grafiki dla hotelu, projekty graficzne studio alladyn.