Szukasz firmy, która stworzy dla Ciebie projekt logo – projektowanie logo od podstaw? Doskonale trafiłeś! Od ponad 10 lat tworzymy projekty graficzne dla firm z różnych branż. Dzięki temu mamy duże doświadczenie i oferujemy pomoc profesjonalistów. Dzisiaj w artykule krótko o tym jak przygotować się do takiego projektu logo i jak go rozpocząć.
Projekt logo – projektowanie logo
Projektowanie logotypów wydaje się bardzo proste i szybkie. Nic bardziej mylnego. Odpowiednio stworzone logo ma być wizytówką firmy, kojarzyć się z marką i sprzedawać. Logo które stworzymy wykorzystywane będzie przez dłuższy czas i wykorzystywane na wszelkich materiałach – zarówno w druku jak i online. Logo musi zawierać charakter firmy, może odpowiedni sygnet, odpowiednio dobraną kolorystykę i nazwę. Nie może przypominać innej firmy, a wyrażać naszą. Dla wielu zaprojektowanie logo to prosta i szybka sprawa. Dla nas – zdecydowanie dużo bardziej skomplikowany temat. Choć i zarazem piękny.
Projektowanie logo dla firm
Od czego więc rozpocząć proces tworzenia logo? Zapraszamy do przeczytania naszych wskazówek.
1. Produkt/marka
Zbierz wszystkie informacje na temat swojej firmy. Czym zajmuje się firma, jakie oferuje usługi czym się zajmuje. To niezwykle ważne ze względu na to by mieć pojęcie w jakim kierunku tworzyć logo – z czym ma się kojarzyć, jaką historię ma opowiadać. Logo musi kojarzyć się bowiem z oferowanymi przez Ciebie usługami. Większość logo od razu kojarzy się z topowym produktem firmy. Nawet większe marki posiadają akcenty, które oddają od razu charakter usług.
2. Odbiorcy
Kolejnym ważnym elementem określenie jest własnego targetu odbiorców. Do kogo docieramy lub do kogo chcemy dotrzeć. Czy będą to ludzie młodsi, starci, biedniejsi, bogatsi, kobiety, mężczyźni… Dopasujmy logo i pozostałe projekty graficzne pod kątem swojej grupy docelowej. Łatwiej będzie nam dzięki temu do nich dotrzeć. Niech projekt utożsamiają się z odbiorcą.
3. Nazwa firmy
No i następny przystanek to nazwa firmy. O ile usługi, odbiorców możemy zmienić to nazwę firmy raczej nie. Nawet jeśli Twoja firma w przyszłości przejdzie rebranding to zazwyczaj nazwa nie ulega większym zmianom. Dlatego niezwykle ważny moment przed stworzeniem projektu logo to odpowiednia nazwa firmy. Musi kojarzyć się z usługami świadczącymi przez firmę. Jest to chyba najważniejszy punkt tworzenia marki.
4. Projekt logo firmy
No i przyszedł czas na logo. Wiemy czym zajmuje się firma, do kogo trafia z usługami, wiemy do kogo chcemy dotrzeć, znamy już nazwę i teraz pozostaje projekt logo. Logo podobnie jak nazwa musi odzwierciedlać charakter twojej firmy. Musi być spójny z całością. Opowiadać jakąś historię, łatwo się kojarzyć i być zapamiętywane. No i nowoczesne. Nie twórzmy projektów logo, które za chwilę będziemy zmieniać. To nie potrzebna strata czasu i pieniędzy. Stwórzmy od razu coś wyjątkowego.
Dzięki współpracy z nami zyskasz wyjątkowy projekt. Tworzymy projekty indywidualne, niepowtarzalne. Nie kopiujemy projektów i każdy tworzymy od zera. Załączamy link do naszego portoflio, gdzie znaleźć można także nasze projekty logo – tutaj.
5. Kolorystyką i brand book
No i po wyborze projektu logo przychodzi czas na dopasowanie kolorystyki, a także przygotowanie brand book’a. Dzięki temu od teraz w projektach graficznych, stronie www czy na social mediach wykorzystywać będziemy mogli zastosowaną typografię (czcionki) lub wybrane kolory. Dzięki temu zadbamy o rozpoznawalność i odpowiedni marketing. Odpowiednio dobrane kolory także spowodują, że klient albo nas polubi albo źle mu się będzie kojarzyć. Dlatego to kolejny ważny element logo, jak i całej identyfikacji wizualnej firmy.
Zapraszamy do współpracy z nami. Napisz do nas wiadomość na biuro@studioalladyn.pl lub zadzwoń bezpośrednio na +48 511 601 005.
Tagi wpisu: projekt logo, projektowanie logo, projekty graficzne, studio alladyn, agencja graficzna, grafik projekty logo, projekty logo, identyfikacja wizualna firmy, branding book, projekty graficzne logo, top projekty logo.