Od wielu lat zajmujemy się tworzeniem projektów graficznych dla firm z przeróżnych branż i instytucji. W naszym portfolio znajdziecie wiele ciekawych projektów logo, kart menu, wizytówek, ulotek, nadruków i innych. Dodatkowo zajmujemy się tworzeniem kreacji online i wszystkie co tylko można wydrukować.
Projektowanie logo, logotypu
Zaprojektowanie odpowiedniego logotypu, czy loga wymaga odpowiedniego przygotowania. Na pierwszy rzut oka wydaje się być to niezwykle proste. Przecież to zwykły obrazek – często jakaś ikona i koniec. Mało kolorów, czytelne. Może tak być. Jednak w większości przypadków zaprojektowanie loga, czy logotypu wymaga więcej pracy niż standardowy inny projekt graficzny. Najwięcej czasu zajmuje etap pierwszy – pomysł. Przemyślenie wizji naszej firmy, połączenie faktów – czym się zajmuje firma, czym będzie się zajmować, do jakich klientów dociera, co kojarzy się z naszą firmą itd. Musimy ustalić pewne ważne informacje o naszej firmie, by zrozumieć jaki logotyp czy logo będzie kojarzyć się z naszą firmą. Bowiem to najważniejsze – by logo kojarzyło się z naszą marką. Nikt nie tworzy loga dla firmy kosmetycznej z ikoną śmietnika – byłoby to bez sensu. Nie musi być ono proste ale musi być na tyle proste – by prosto skierowało nas do myśli o naszej firmie. Bowiem to właśnie logo będziesz umieszczał na wszelkich materiałach drukowanych – wizytówkach, ulotkach, katalogach, szyldach swojej firmy czy też w online – bannerach adwords, grafikach w social mediach itp. Tak więc zastanów się co powinno ono zawierać – co kojarzy się z Twoją firmą. Pamiętaj, że wielkie zmiany w logach nie są pożądane. Tutaj odsyłamy do naszego wpisu o tym jak zmieniały się loga wielkich firm, gdzie sami przekonacie się, że pomiędzy pierwszym, a ostatnim logiem były tylko szlify, małe zmiany. Większych zmian nie było.
Logo, a logotyp
Przy okazji przypomnimy jaka jest różnica między logo, a logotypem. I tutaj dojdzie także – sygnet.
Logo – w jego skład wchodzi znak graficzny – sygnet, a także przekaz tekstowy czyli logotyp. Logo może także składać się tylko z sygnetu lub tylko z samego przekazu tekstowego. W parze składają się komunikację wizualną marki.
Logotyp to najprościej mówiąc rodzaj grafiki wykorzystany do tekstowego przedstawienia obrazu – czyli zbitek słów – logo i typ.
Sygnet zaś to symbol graficzny. Znajduje się on nad, pod lub obok logotypu. Może być także z nim połączony. Stanowi część loga i podobnie jak logotyp może funkcjonować osobno.
Logo firmowe i logotyp firmowy
Znając już teraz terminy, logo, logotyp i sygnet warto więc usiąść i przemyśleć swój pomysł na logo. Jakiej czcionki użyjemy i nazwiemy ją firmową, czy jakiego sygnetu użyjemy do tego by kojarzył się z tym co robimy. Następnie siadamy i projektujemy. Ważne byśmy od teraz wykorzystywali je wszędzie gdzie tylko się da. Ludzie muszą je kojarzyć. Im więcej będziesz im „spamował” tym szybciej cię zapamiętaj. Byleby pozytywnie.
Jeśli chcesz pomocy przy zaprojektowaniu loga, logotypu lub sygnetu – skontaktuj się z nami. Zapoznaj się także z naszym portfolio i naszymi realizacjami.
Tagi artykułu: projekt logo, projektowanie logo, projekt logotypu, projektowanie logotypu, projektowanie logo firmowego, projekt logotypu firmowego, jak zaprojektować logo, logo a logotyp, logotypy firmowe, projekty logo.