Jeśli planujesz promocję swojej strony to na pewno nie obejdziesz się bez Google Adwords, obecnie Google Ads. Reklamy internetowej w wyszukiwarkach Google i partnerów, czy także reklamach bannerowych w internecie. Adwordsy lub kampania adwordsowa to niezwykle ważne narzędzie. Być może i najważniejsze do Twojej promocji firmy. Pozwala trafić do konkretnego odbiorcy i zachęcić go do wejścia na naszą stronę, swerwis czy portal w celu osiągnięcia pewnej korzyści. Wcześniej sobie wyznaczonej. Oczywiście wszystko tylko i wtedy, gdy odpowiednio ustawimy kampanię.
CO TO JEST ADWORDS I DO CZEGO SŁUŻY?
Google Adwords to narzędzie internetowe za pomocą, którego poprowadzimy reklamę, kampanię online. Sprzedamy, zareklamujemy wszystko co istnieje nie tylko w internecie ale poprzez internet. Daje nam on nieograniczone pokłady możliwości dotarcia do starych ale i nowych odbiorców. Zbudowania świadomości marki ale i zachęcenia do zakupu. Adwords wydaje się być prostym narzędziem dla średnio zaawansowanego użytkownika komputerów. Wiąże się jednak to z czymś więcej – znajomością biznesu, klienta, czy stałym analizowanie danych… Adwords to źródło danych – liczb, wykresów i wyników. Jest ich przeogromna ilość, co znacznie utrudnia korzystanie z niego. To nie tylko ustawienie kampanii ale i śledzenie, sprawdzanie i analizowanie co przyniesie sukces. Dlatego tak proste narzędzie do promocji w internecie staje się bazą ogromu danych i setek wykresów, wyników i liczb. Jeśli nigdy nie lubiłeś liczb to z google Adwordsem (ani też Google Analiticsem) się nie polubicie. Oczywiście narzędzie pozwala na automatyczne ustawianie kampanii, jednak jak wiemy – komputer nigdy nie będzie myślał tak jak my. Zrobi to znakomicie ale w przypadku gdy to ustawimy. Gdy tylko coś się zmieni, wydarzy on dalej będzie działał według wcześniej określonych reguł i zasad. Zdarza się, że przewidzi to lepiej niż początkujący użytkownik, ale sukcesu nie osiągniemy takiego jak gdy analizujemy dzień w dzień wyniki i zmieniamy ustawienia kampanii. Tak by reklamy przynosiły sukces, za jak najniższe pieniądze.
Google Adwords – wyniki przykładowej kampanii. Niski budżet, kliknięcia, wyświetlenia.
GOOGLE ANALYTICS I ADWORDS – JAKA JEST RÓŻNICA?
Dla zwykłego użytkownika – Google Analytics to miejsce, gdzie badamy statystyki odwiedzin naszej strony, portalu pochodzącego z całej sieci internetowej, a Adwords to przejścia, odwiedziny pochodzące z naszej własnej reklamy. Dlatego warto też zainwestować chwilę czasu w połączenie tych obu narzędzi. Jak i również Google Search Console. Jest to bardzo proste. Napisz do nas – chętnie Ci w tym pomożemy!
ADWORDS – CO JEST NAJWAŻNIEJSZE? NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ?
Na co zwracać uwagę przy tworzeniu kampanii i co powinno być naszym priorytetem? Najważniejszymi elementami, statystykami dla których powinniśmy dostosować kampanię są współczynnik CTR i CPC. Dwa wyniki, dane, które wskazują nam o poprawność i znaczenie naszej kampanii.
CTR – czyli współczynnik klików względem wyświetleń. Im wyższy tym bardziej, lepiej skonfigurowana nasza reklama i trafiamy do poprawniejszej grupy odbiorców. Lepszej grupy odbiorców, bardziej świadomych. Dlatego tu warto tak dopasowywać kampanię, by ten współczynnik był jak najwyższy.
CPC – czyli koszt jednostkowy za klik. Odwrotna sytuacja niż w przypadku współczynnika CTR. Im niższy tym mniej wydajemy na reklamę. Oczywiście wiąże się to również z dopasowaniem naszej reklamy do odbiorców i na jakie hasła się reklamujemy. Nie zawsze najtańszy klik będzie najwięcej warty. Jednak musimy tak dopracować reklamę, by cena za klik była jak najniższa.
Statystyki Google Analytics – skąd pochodzi nasz odbiorca? Źródło. Pozyskiwanie. Paid Search, Serach, Direct, Organic Search, Refferal, Displa, GDN..
Studio Alladyn – marketing online
Zachęcamy do śledzenia naszego bloga. Już niedługo więcej ciekawych artykułów, gdzie będziemy zdradzać kolejne informacje jak stworzyć i poprowadzić kampanię w Adwords, by spełniała wszystkie kryteria i była ciekawsza dla odbiorcy i najbardziej trafna. By nie tylko angażowała odbiorców w kliki, ale i sprzedwała.
tagi dla artykułu: CPC, CTR, Adwords, kampania Adwords, kampania online, reklama online, reklama internetowwa, Google Analytics, Google Adwords.