marketing dla firm

Marketing to niezwykle ważny element każdej firmy. Zarówno tych większych jak i małych, rozpoczynających swoją działalność. Dlatego warto zastanowić się nad możliwościami jakie daje marketing, a także sposobami reklamy. Marketing dla firmy to zajęcie wymagające nie tylko czasu ale i doświadczenia – jeśli ma być skuteczne.

Marketing dla firm – prowadzenie marketingu firmy.

Średnie i duże firmy bardzo często zatrudniają swoich marketingów, a niejednokrotnie całe zespoły. Nie można jednak ich mylić z handlowcami czy sprzedawcami. Handlowiec opiera swoje działania o kontakt bezpośredni z klientem, marketingowiec robi to jednak często z większym rozmachem z ukrycia. Kto daje większe zarobki firmy? To zależy. Łatwiej dowieść skuteczność handlowca bo wystarczy, że pokaże podpisaną umowę. Marketingowiec posiada bazę statystyk, wyników i analiz. Oba działania niejednokrotnie są jednak potrzebne. Jeśli więc szukasz pomysłu na marketing dla swojej firmy to dobrze trafiłeś. Dzisiaj krótko opiszemy kilka różnych możliwości, które warto wykorzystać nie tylko na początku działalności ale także podczas dłuższego działania już na rynku.

Skuteczne kampanie online

Marketing online to wiele możliwości. Jeśli prowadzisz już firmę, postawiłeś stronę to warto rozpocząć od połączenia jej z platformami. Niezbędne będą tutaj Google Analytics, Ads czy Google Search Console. To dzięki nim zmierzysz skuteczność swoich działań. Sprawdzisz kto odwiedza już stronę i kogo pozyskałeś. Poznasz swoich odbiorców. Skąd są, ile mają lat albo czym się interesują. Później określ swoje potrzeby i docelowego klienta. Czy są nim mężczyźni czy kobiety, młodzi czy starsi ludzie. Musisz odnaleźć ich na rynku. Następnie rozpocznij działania.

Najpierw zacznij od optymalizacji swojej strony pod kątem wyszukiwarek. Podziałaj nad pozycją w google. SEO to bardzo ważne działania choć czasochłonne. I nie dają efektu od razu. Google musi je odczytać i przeanalizować. Jeśli tutaj trafiłeś to właśnie dzięki takim działaniom. Artykuł ten nie był reklamowany płatnie. Jest napisany pod kątem wyszukiwarki w celu pozyskania osób zainteresowanych marketingiem dla firm. Udało nam się? Tak! 

kampania dla firm online
kampania dla firm online

Pozycjonowanie seo to odpowiednie treści, opisanie obrazków, odpowiednie prowadzenia blogu, czy dodawanie linków kierujących na naszą stronę. Oprócz tego oczywiście skorzystać możemy z kampanii płatnych w google, czyli Google Ads. To jednak wymaga sporej wiedzy i czasu spędzonego na analizie i wprowadzaniu korekt. Nie od razu zaczniesz pozyskiwać stu procent zdecydowanych klientów. Jej efekt jest jednak szybszy niż pozycjonowania SEO.

Social media w firmie

Następnie stwórz profil na Facebooku czy Instagramie. No chyba, że Twoja branża skierowana jest do młodych osób to pewnie i przyda się Tik Tok. Oczywiście określenie „młodzi” jest tutaj generalizowaniem bo i starsi korzystają z Tik Toka. Chodzi nam jednak o to, by założyć i prowadzić sukcesywnie profil tam, gdzie mamy możliwość pozyskania odbiorcy. Jeśli nie czujemy się na siłach by to zrobić lub nie będziemy prowadzić go regularnie – lepiej nie zakładajmy wcale. By profil mógł odnosić sukcesy musi być uaktualniany. Tak samo jak i strona www. Im cześciej coś na nią dodajemy tym lepiej dla jej pozycji.

Oprócz google’a, czy social mediów mamy również mailingi. Oczywiście do tego potrzebujemy odpowiednio dużej bazy mailingowej – najlepiej odbiorców, którzy byli z nami już w kontakcie. Korzystali z naszych usług lub zapisali się do naszego newslettera. Więcej o tych możliwościach, a także innych sposobach reklamy online opowiemy już niedługo.

Jeśli nie wiesz jak to zrobić skontaktuj się z nami. Chętnie poprowadzimy te działania dla Ciebie. Zapoznaj się także z naszą ofertą – tutaj.

Tagi: marketing dla firm, prowadzeniu marketingu firmy, freelancer marketing firmy, agencja marketingowa, marketing firmowy, jak prowadzić marketing, skuteczny marketing firmy, marketing studio alladyn.

Leave a Reply