Czym jest naming i jak stworzyć dobrą nazwę dla firmy – o tym dzisiaj w naszym wpisie. Naming – tworzenie nazwy firmy. Kluczem dobrej nazwy jest jej rozpoznawalność, kojarzenie i wsparcie w późniejszej sprzedaży.
Zanim zaczniesz projektować logo, księgę znaku, czy inne projekty graficzne jak wizytówki, ulotki, foldery firmowe, czy ofertowe należy zastanowić się i wybrać odpowiednią nazwę dla swojej firmy. Jak więc do tego podejść? Zapraszamy do przeczytania artykułu.

Naming – zasada numer 1
Pierwsza zasada to prostota. Nie wymyślaj długich nazw, trudnych do zapamiętania czy odczytania. Skup się na tym, że nazwa kojarzyć ma się z Twoją firmą, marką czy oferowanymi produktami. Musi więc w pewnym sensie kojarzyć się z nimi. Jeśli załóżmy prowadzisz firmę budowlaną nie nazywaj jej „zielony but”. No chyba, że zainwestujesz w zielone obuwie – co też może wyróżnić się na rynku. Ale czy pracy na budowie dalej będą one zielone? Wracając do sedna. Musi być prosta do zapamiętania, najlepiej jak najkrótsza, kojarząca się z Twoimi usługami. Nie kombinuj, czasami pierwsze skojarzenia są najlepsze. Powinno Ci zależeć bowiem na tym, by klienci Cię w prosty i przyjemny sposób zapamiętali. Zadbaj też o to by słowo kojarzyło się pozytywnie. Musisz pamiętać, że zależy Ci na przyciągnięciu klientów, a nie ich zniechęceniu.

Tworzenie nazwy firmy – zasada numer 2
Nie kopiuj nazwy od innych firm. Stwórz własną niepowtarzalną nazwę. Przy dzisiejszym rynku staje się to z dnia na dzień coraz trudniejsze. Jak wiemy ciągle powstają nowe firmy oferujące różne usługi i produkty. Naming to jednak tworzenie nazwy, która będzie pod każdym kątem dopasowana do Twojej firmy. Jeśli więc masz już niepowtarzalną nazwę – upewnij się i sprawdź czy taka domena jest dostępna. Tu też pojawiają się niejednokrotnie problemy bo wiele adresów stron jest zajętych już przez istniejące firmy, a jeszcze inne wykupują lepsze by potem sprzedać je za wyższe pieniądze. Upewnij się więc czy domena jest wolna i dostępna.

Projektowanie nazwy firmy – zasada numer 3
Zadbaj o rozpoznawalność. Nazwa musi być prosta, łatwa w skojarzeniu, zapamiętywalna, musi być wolna domena ale i… musi się wyróżniać na tle innych. Baw się słowami, a wymyślisz coś ciekawego. Zainspiruj się największymi markami. Jeśli zwrócisz uwagę wszystkie one są w większości krótkie – niezależnie od branży. Później ich loga czytelne i proste, z dodatkowym sygnetem czy ikoną. To tak w nawiązaniu do projektu logo.

Jeśli szukasz wsparcia przy tworzeniu nazwy firmy skorzystaj z pomocy naszych specjalistów. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie ofertę. Zapraszamy do kontaktu. Sprawdź też nasze portfolio grafik – tutaj.
Tagi wpisu: dobra nazwa firmy, naming, tworzenie nazwy firmy, firma namingowa, kreacja nazwy firmy, generator nazwy firmy, jak wymyślić nazwę firmy, tworzenie nazw dla firm, projektowanie nazwy firmy, agencja namingowa.