Postanowiliśmy napisać ten artykuł ze względu na zbliżające się wybory prezydenckie 2020. Kto wygra wybory prezydenckie 2020? Dowiemy się już niedługo, bo przed nami druga tura wyborów. Ale my nie o tym, bowiem to w waszych rękach kto wygra. My idziemy na wybory i swój głos oddamy. Dzisiaj jednak skupimy się na reklamach kandydatów wyborczych. Dokładniej – na plakatach kandydatów na stanowisko prezydenta Polski. Ps. chcecie też o spotach?

Teraz już skupiając się na temacie. O czym dzisiaj? O tym jak zrobić prawidłowy, działający „sprzedażowo” plakat – jak zrobić projekt plakatu do wyborów, gdzie zrealizujemy wydruki, na jakim materiale powinien zostać wykonany i ile będzie to nas kosztować. Pewnie już za jakiś dłuższy czas będziemy mogli napisać również o projektach plakatów do wyborów samorządowych, projektach plakatów do wyboru do sejmu, projektach plakatów do wyboru do europarlamentu.

banner reklama studio alladyn

Projekt plakatu na wyboryprojektowanie plakatów dla kandydatów

No więc zaczynamy od najważniejszego dla każdego kandydata i zarazem najciekawszego dla nas jako grafików. Dlaczego? Dobry projekt graficzny, wyraźne teksty – nazwisko, numer na liście i hasła oraz powiązanie partyjne lub nie, uśmiechnięte zdjęcie, wyraźne to argumenty, które potrafią zadecydować o tym na kogo zagłosuje wyborca, a w szczególności ten jeszcze niezdecydowany. Dlatego choć plakat ten jest często powielany musi być idealnie dopracowany graficznie.  Warto więc zadbać o profesjonalnego grafika, czy nawet agencje graficzną, która wspólnymi siłami dopracuje projekt graficzny plakatu.

Pierwszym elementem będzie kolorystyka na plakacie wyborczym. Jeśli mamy kandydata, który za sobą ma partię polityczną to jego plakat musi kojarzyć się z partią. Wiadomo, że w tym przypadku ma za sobą już sporo głosów pochodzących od zagorzałych zwolenników danej partii. Jeśli mówimy o kimś kto jest bezpartyjny to musi zdecydować się na delikatne ale wyraziste kolory. Tak by nie wtapiały się w tekst, nie budziły odrazy a sympatię i dobrze się kojarzyły. Dla przykładu mamy plakaty prezydenta Andrzeja Dudy w czerwieni i niebieskim, kandydata na prezydenta Rafała Trzaskowskiego w niebieskim i białym i Szymona Hołowni w kolorach dotąd raczej niespotykanych – żółty i biały, kojarzące się z nowością, świeżością i latem – ciepło, słońce, uśmiech. Poniżej przedstawiamy kilka projektów plakatów i grafik reklamowych kandydatów na prezydenta.

1 duda

 

 

 

 

 

 

 

 

Ważne by plakaty miały wyraźne teksty – tj. hasło i co najważniejsze nazwisko kandydata. Musi się rzucać w oczy, musimy kojarzyć twarz z nazwiskiem. Musi zapamiętać nazwisko. To pomoże przy wyborze odpowiedniego kandydata przy urnie wyborczej. Bardzo ważny z punktu widzenia psychologicznego jest także uśmiechnięte zdjęcie. Bardziej skłonni jesteśmy zagłosować na kogoś uśmiechniętego, przyjaznego i miłego. Dlatego widać na wszystkich trzech projektach uśmiech.

2 rafał

Teraz już wiemy kto przeszedł do drugiej tury. Jednak i Szymon Hołownia zdobył znakomite poparcie. Dzięki czemu Pan Szymon Hołownia na pewno nie zniknie ze sceny politycznej. Widzimy tutaj świeżość, energię i nowość – dla tych którzy chcieli zmian.

3 szymon

Śmieszne plakaty wyborcze

Teraz jeszcze kilka słów o śmiesznych plakatach wyborczych. Od zawsze wiadomo, że w polityce trudno się wybić. Gdy nie ma się mocnych pleców, pieniędzy na kampanię to trzeba kombinować. I tak to wygląda w przypadku niektórych kandydatów. W przypadku niektórych dobór słów to szansa na sukces. Przedstawiamy kilka śmiesznych plakatów wyborczych zaczerpniętych z internetu.

Tagi artykułu: plakat wyborczy, projekt graficzny plakatu wyborczego, spot reklamowy, grafika plakat, grafika wyborcza, projekty graficzne wyborcze, śmieszne plakaty wyborcze.

Leave a Reply